ما به عقب بر نمی گردیم ❗️ دولت سیزدهم از ۱۲ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که مشکلات و معضلات گسترده ای در حوزه اقتصاد که میراث دولت قبل بود، مواجه شد؛ از بدهکاری ها و نقدینگی ها گرفته تا گره های ریزی که در بخش های مختلف وجود […]
ما به عقب بر نمی گردیم ❗️
دولت سیزدهم از ۱۲ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که مشکلات و معضلات گسترده ای در حوزه اقتصاد که میراث دولت قبل بود، مواجه شد؛ از بدهکاری ها و نقدینگی ها گرفته تا گره های ریزی که در بخش های مختلف وجود داشت.
دولتی که تحویل شهید رئیسی شد کسری بودجه بیش از ۳۰۰ هزار میلیاردی، خزانه منفی ۴۴ هزار میلیاردی و آوار مصائب کشور که فوری ترین آن کرونا بود میراثی شد که روی دستان شهید جمهور و دولتمردان تازه نفس افتاد.
۲۰ دستاورد دولت شهید:
یک: رشد اقتصادی مثبت ۴ درصدی پس از ۱۰ سال
دولت رئیسی توانست با یک شیب ملایم رشد اقتصادی کشور را پس از یک رکود ۱۰ ساله با رشد اقتصادی صفر درصد مثبت کند و در گام اول به ۳ درصد و بعد از آن به ۴ درصد برساند. این افتخار تنها ادعای آمارهای داخلی نیست بلکه صندوق بین المللی پول و همچنین بانک جهانی نیز آن را تایید کرده اند.
دو: جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی
دولت رئیسی توانست فروش نفت را به ۳ میلیون بشکه برساند و جایگاه سوم اوپک را مجدد ازآن خود کند. دستیابی به این هدف در حالی رخ داد که کشور این حجم از فروش نفت را پس از سال ۹۷ و آغاز تحریم های ظالمانه تجربه نکرده بود.
وزیر نفت اذعان دارد که صنعت نفت ایران هماکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و بالاترین تحریمها بر این صنعت اعمال شده است.
سه: کاهش نرخ رشد نقدینگی
روند رشد دوازده ماهه پایه پولی با آغاز به کار دولت سیزدهم و متاثر از رویکرد انضباط گرایانه دولت و سیاستهای پولی و نظارتی فعال بانک مرکزی به طور قابل ملاحظهای کاهشی بوده و از ۴۲٫۸ درصد در پایان تیرماه ۱۴۰۰ به ۳۹٫۶ درصد در پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ رسید.
چهار: سواپ گازی ایران ترکمنستان آذربایجان پس از ۵ سال توقف
امضای قرارداد سوآپ گازی ایران با ترکمنستان و آذربایجان از سه بعد اقتصادی، سیاسی و ترانزینی برای ایران حائز اهمیت است و فواید گوناگونی دارد، همچنین نشان میدهد سیاست دولت سیزدهم در گسترش همکاریها با همسایگان مؤثر واقع شده است.
پنج: عضویت دائم در شانگهای پس از ۱۵ سال عضویت بصورت ناظر
سازمان همکاریهای شانگهای یکی از بزرگترین، مهمترین، وسیعترین و ثروتمندترین سازمانهای منطقهای جهان است و نقش بسیار مهمی در مناسبات تجاری و امنیتی جهان بازی میکند.
عضویت دائم ایران در این سازمان فرصتهای بسیاری برای کشورمان ازجمله در زمینه اقتصادی ایجاد میکند و موجب رشد صادرات کشورمان به کشورهای عضو این پیمان شده است.
شش: رشد ۱۲۹ درصدی خرید تضمینی گندم
حجم گندم خریداری شده گندم کاران به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که نسبت به دولت قبل رشد ۱۲۹درصدی را تجربه کرد
هفت: کاهش نرخ بیکاری
طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در پایان سال ۱۴۰۲به ۸٫۱ درصد رسید که کمترین رقم در دهه های اخیر است.
هشت: راه اندازی کریدور شمال – جنوب
برنامه کشور ترانزیت ۲۰میلیون تنی در کوتاهمدت (یکسال) و ترانزیت ۵۰میلیون تنی در بلندمدت با درآمدزایی ۵۰میلیارد دلار است. ایران قصد دارد با توسعه زیرساختها و همچنین تسهیل قوانین، دستیابی به این درآمد را ظرف چند سال آینده عملیاتی کند.
نه: افزایش یارانه
اقدام افزایش ده برابری یارانهها پس از ۱۲ سال را شاهد بودیم.
ده: تسهیل صدور مجوز کسب و کارها
فعال شدن پایگاه ملی مجوزها یکی از اقدامات مهم دولت بود. این پایگاه از سال ۸۶ طبق ماده ۷ قانون اجرایی شدن اصل ۴۴ باید فعال میشد اما عملا به دلیل تعارض منافع دولتی ها تحقق پیدا نمی کرد.
یازده: رفع ممنوعیت واردات خودرو پس از ۴ سال
دی ماه سال ۱۴۰۲ با وارد شدن اولین محموله پس از ۴ سال ممنوعیت واردات خودرو برداشته شد. هم اکنون نیز اقداماتی در زمینه واردات خودروهای برقی و اقتصادی انجام گرفته که این خودرو ها با سیاست های اتخاذ شده به بازار تزریق می شوند.
دوازده: انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی برای اولین بار
هدف دولت سیزدهم از افشای فهرست اسامی بدهکاران کلان بدحساب بانکی آگاهی افکار عمومی و ایجاد مطالبهگری عمومی در وصول مطالبات از چنین اشخاصی است
سیزده: جلوگیری از قاچاق گسترده آرد
سامانه یکپارچه مدیریت آرد، خرید آرد توسط نانوایان، فروش آن توسط کارخانجات و حمل و نقل آرد را در کشور، ثبت و رصد میکند و مانع از قاچاق گسترده آرد میشود. با اجرایی شدن تدبیر دولت بدون آنکه مشکلی در سبد نان کشور به وجود بیاید کاهش چشمگیری در مصرف آرد کشور به وجود آمد.
چهارده: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی بعد از ۱۶ سال
اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخ کاغذی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت، از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰، آغاز شد.
پانزده: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۴ سال
تصویب قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری، پرستاران را دارای هویت و استقلال کرد. قبل از بحث مالی و ارزش ریالی، هویت بخشی و استقلالبخشی به پرستاری را باید مدنظر قرار داد که این استقلال در ابعاد حرفهای، کارایی، درآمدی و … اتفاق افتاده است.
شانزده: پوشش ۹۰ درصدی بیمه ناباروری
دولت سیزدهم در بحث نازایی مصمم است هزینههایی را که از جیب مردم پرداخت میشود، کاهش دهد؛ در این راستا خدماتی در مراکز درمان ناباروری که شامل خدمات فوق تخصصی هستند مانند خدمات IVF و روش میکرواینجکشن (ICSI) و خدمات لقاح داخل رحم و خدمت انتقال جنین در مراکز دولتی با پوشش ۹۰ درصدی تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی و مراکز تامین اجتماعی با پوشش ۹۰ درصدی تعرفه عمومی غیردولتی در حال انجام هستند.
هفده: رونمایی از سامانه چک الکترونیکی
بانک مرکزی آبان ماه۱۴۰۱ سامانه چک الکترونیک را رونمایی کرد. چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که با دارا بودن تمام قوانین چک کاغذی، با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا کرده و به صورت دیجیتال صادر میشود. این چک امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چکهای کاغذی دارد و با همین هدف بانک مرکزی سامانه چکاد را برای ارائه چک امن دیجیتالی راهاندازی کرده است.
هجده:افزایش دوبرابری راه اندازی نیروگاه در دولت سیزدهم نسبت به دهه ۹۰
در دهه ۹۰سالانه بطور متوسط کمتر از ۲هزار مگاوات نیروگاه به بهره برداری رسیده است که در دولت سیزدهم و در دو سال اخیر این عدد سالانه به بیش از ۴هزار مگاوات افزایش یافته است.
نوزده: ساماندهی انبارهای اموال تملیکی و فروش خودروهای رسوبی
تعیین تکلیف خودروهای خارجی که ۵ سال در انبارهای اموال تملیکی بلاتکلیف مانده بود، یکی از اقدامات مهم در مجموعه وزارت اقتصاد بود که درآمد قریب به ۳ هزار میلیارد تومانی برای دولت به همراه داشت.
بیست: افتتاح پروژه های نیمه تمام
اولویت جدی دولت که از روزهای اول توسط رئیس جمهور اعلام شد تکمیل پروژه های ناتمام بود. برای همین در طول این ۳۳ ماه بسیاری از پروژه های زمین مانده تکمیل و افتتاح شد. متروی پرند بعد از هجده سال، فرودگاه سقز پس از ۲۰ سال، آزادراه شیراز اصفهان پس از سیزده سال و ده ها پروژه دیگر نظیر چالش های آبی از جمله این موارد است.
میراث شهیدجمهور
قطار پیشرفت کشور در دوران شهید رئیسی شتاب چشمگیر و بی نظیری یافته است و اگر مردم ایران ، مدیریتی را به جایگزینی آن خادم ملت برگزینند که توان مدیریت حجم عظیم برنامههای پیش بینی شده و اقدامات نیمه کاره را داشته باشد ، همچنان میراث شهید جمهور یکی پس از دیگری سر سفره مردم خواهد نشست .
اما تشخیص اینکه چه کسی توانایی تحمل این بار سنگین را دارد ، نیازمند تامل و بررسی سوابق نامزدهای انتخاباتی است و باید شاخصهایی کلیدی و مهمتر را مبنای تعیین صلاحیت نامزدها قرار داد .
بیتردید یکی از شگفت آورترین خصوصیات شهید رئیسی ، خستگی ناپذیر ، و تلاش شبانه روزی ایشان برای خدمت به مردم بود . یعنی تجسم “مدیریت جهادی”.
در بررسی سوابق نامزدها ، کسی که بیش از دیگران ، پیشینه دریافت این نشان خدمت را دارد ، “دکتر قالیباف “میباشد که او هم در دوران مسئولیت های مهم خود ، آنهم در شرایطی که اینگونه مدیریت چندان خواستاری نداشت ،
- الگوی خدمت شبانه روزی را ارائه کرد .
- شاخص مهم دیگر سوابق اجرایی و تقبل مسئولیت های کلان است .
یعنی کسی که میخواهد عالیترین مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده بگیرد باید پیش از آن در سمت های والای مدیریت کشور ، توانایی و کارآمدی خویش را نشان داده باشد .چرا که خداوند فرموده است :
*که امانت را به اهلش بسپارید* و چه امانتی عظیم تر از زمام امور مدیریت جامعه اسلامی است و نمیتوان کسی که سابقه تجربه مدیریت کلان کشوری ندارد یا کمتر دارد را یکباره مصدر امور ریاست جمهوری قرار دارد .
خوشبختانه دکتر قالیباف در مسئولیت های تعیین کننده ای نظیر فرماندهی نیروی انتظامی ، شهرداری تهران ، ریاست مجلس شورای اسلامی و موارد دیگر خدمت کرده است و آثار ماندگاری از خود به جا گذاشته است .
- سومین شاخصه مهم ، مدیریت تحول خواهانه است که شهید رئیسی حقیقتا درشیوه مدیریت الگوی جدیدی از ریاست جمهوری را از خود به جای گذاشت و دکتر قالیباف نیز در شهرداری تهران با ایجاد و توسعه مترو و تونل ها و بزرگراهها. نیز ایجاد پلیس ۱۱۰و تقویت نیروی انتظامی در خدمت مردم و مواردی دیگر آثار ماندگاری از خود به جای گذاشت .
- شاخص مهم دیگری که میتوان گفت وجه مشترک شهید رئیسی و دکتر قالیباف می باشد تخریب شخصیت هر دوی آنان در رقابت های انتخاباتی است .مساله ای که بر خلاف اخلاق ایرانی. اسلامی است و همواره مورد نکوهش بزرگان و مسئولان قرار گرفته است .
طبیعی است که اینگونه تخریب شخصیت ها موجب میشود که جامعه از ظرفیت مدیران توانمند محروم بماند چنانکه هشدار داده اند ،«« مبادا مدیریت های کلان جامعه به افراد دارای مدیریت ضعیف واگذار شود »». متاسفانه این شیوه تخریب شخصیت ها که پس از دوران شهید بهشتی ، مطهری ، رجایی و امثال آنان و با شهادت شان مسکوت مانده بود .
قالیباف کیست؟
دکتر محمد باقر قالیباف، در ۱ شهریورماه سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه در استان خراسان رضوی متولد شد. وی یکی از بزرگترین سیاستمداران و اصولگراهای ایران بوده که جزء نمایندگان دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی بوده است. وی بر این عقیده باور است که اگر مشکلات کشور راه و چاره نداشتند، هیچگاه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمیکرد. یکی از مهمترین اهداف محمد باقر قالیباف رفع مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد رونق میباشد. امید است پس از انتخابات ریاست جمهوری، آقای محمد باقر قالیباف با دانش و توان خود، بتواند گامی بلند در عرصه پیشرفت و بهبود عملکرد اقتصادی کشور بردارد.
- سابقه کاری محمد باقر قالیباف
محمد باقر قالیباف در ابتدای سال ۱۳۶۱، فرمانده لشکر تیپ ۱ امام رضا شد. پس از آن، وی در سال ۱۳۶۳ وظیفه فرماندهی و هدایت لشکر ۵ نصر برای دفاع از ایران در برابر ارتش بعثی عراق را بر عهده گرفت. پس از آن، در سال ۱۳۸۴، محمد باقر قالیباف با آرای مردمی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. جالب است بدانید که او توانست در سال ۱۳۸۷، لقب برترین شهردار دنیا را از آن خود کند. سپس در سال ۱۳۹۲ وی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و توانست ۶ میلیون آرا مردمی به دست آورد. پس از آن، در سال ۱۳۹۶ محمد باقر قالیباف مجددا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد ولی پس از مدتی به نفع شهید رئیسی کنار کشید.
وظایف رئیس جمهور:
رئیس جمهور ایران چه وظایفی دارد؟ این سؤال ممکن است برای بسیاری از کاربران مطرح شود؛ همانطور که اشاره شد، پس از رهبر رئیس جمهور بالاترین مقام در کشور را دارد. برخی از وظایف بسیار مهم رئیس جمهور ایران، به شرح زیر است؛
- هدایت وزیران
- ایجاد هماهنگی در میان وزرا
- عقد قراردادهای مختلف و امضا آنها
- امضای استوارنامه سفیران
- ارائه نشانهای دولتی
مدت زمان ریاست جمهوری ایران
طبق قانون اساسی، مدت زمان ریاست جمهوری ایران ۴ سال میباشد. به بیانی دیگر، انتخابات ریاست جمهوری ایران هر ۴ سال یکبار با آرای مردمی انجام میشود. از طرفی دیگر، هر رئیس جمهور میتواند دو دوره متوالی در انتخابات شرکت کند. البته در صورت فوت، شهادت، برکناری، غیبت و… تمامی وظایف رئیس جمهور توسط معاون اول آن انجام میشود. در نظر داشته باشید که اگر رئیس جمهور قصد استعفا داشته باشد، باید استعفا نامه خود را به مقام معظم رهبری تحویل دهد و تا زمان تأیید نامه، انجام وظیفه کند.
کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۳
حجم تخریبها علیه مجلس یازدهم از طرف منافقین، معاندین، مزدوران داخلی و منتقدان در نوع خودش بی نظیر بود، با وجود این، بزرگترین برند این ایام و سالها را رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس یازدهم داد و ایشان تا سال آخر کاری مجلس یازدهم نیز بر انقلابی بودن این مجلس تاکید فرمودند. در آخرین اجلاسیه مجلس یازدهم نیز مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن مجلس یازدهم تاکید کردند. آن دسته از جریانهایی که خواستند به هر طریقی نگاه انقلابی حاکم بر مجلس یازدهم را از بین ببرند، عملا میخواستند در مقابل حضرت آقا بایستند که به این هدف نرسیدند.
وی ادامه داد: عملکرد قالیباف در مجلس یازدهم و ریاست این مجلس در نوع خودش کم نظیر است. علی رغم آن همه حجم تخریب، وی توانست برنامه هفتم توسعه را با تعامل با دولت به سرانجام برساند.
مجلس یازدهم کمترین چالش را با دولت وقت داشت
نگاه قالیباف آنقدر به سمت نگاه انقلابی و ولایی بلند است که دست خیلی از تخریب گران به این نگاه بلند آقای قالیباف نمیرسد. کسی اگر قالیباف را بشناسد، باید عملکرد او را در دوران دفاع مقدس، فراجا، هوافضا و شهرداری تهران ارزیابی کند و قالیباف هر کجا رفته، تحول ایجاد و جریانسازی کرده و نگاه انقلابی گری خودش را هیچ گاه از بین نبرده است.
۸تیر۱۴۰۳فصل دیگری از سرنوشت مردم این مرز و بوم رقم میخورد و ما معتقدیم در شرایط سیاسی داخلی و بینالمللی، این فصل اگر غیر از رنگ و بوی خدمت و کارآمدی داشته باشد ضربات جبران ناپذیری به پیکره نظام جمهوری اسلامی وارد خواهد آمد. برای ترسیم چرایی وقوع این پدیده و حرکت و تلاش انقلابی برای جلوگیری از بروز آن باید با ایمان و اعتقاد راسخ فعالیت کرد و تلاشی جهادگونه برای ترویج گفتمان کارآمدی داشت.
ضرورت دههای که در آن قرار داریم و معضلات فعلی جامعه تنها گزینه و راه حل پیش رو را خدمت و پیشرفت قرار میدهد. تکلیف ماست که از این گفتمان دفاع کنیم و بنده با احترام به همه نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری، آقای قالیباف را گزینه اصلح و تنها گزینهای میدانم که توانایی تحقق و اثبات کارآمدی دین در عرصه اجرایی را دارد. گامهای زیر مقدمات محکمی است برای رسیدن به این نتیجه.
مهمترین چالش فعلی جامعه ما سوءمدیریت است
آیا جوان امروزی حق ندارد پیشرفت و وضعیت کشور خود را نه با کشورهای توسعه یافته که با ترکیه و مالزی و امارات مقایسه کند؟ ریشه نابسامانی اقتصادی و چالشهای فعلی جامعه برای کشوری که یک درصد جمعیت جهان و هشت درصد منابع کره زمین را در اختیار دارد کجاست؟ به اذعان بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان سرمنشأ بسیاری از نابهنجاریهای اجتماعی از جمله شیوع موادمخدر و افزایش آمار جرم و جنایت در فقر فرهنگی و اقتصادی نهفته است.
چگونه قابل هضم است که استانهای ثروتمند کشور ما به لحاظ منابع که گاهی از یک کشور هم منابع غنیتری دارند در فقر و تنگدستی و در چالش با معضل فراگیری به نام بیکاری دست و پنجه نرم کنند؟ بیکاریام الفساد است و ریشه بسیاری از معضلات و مصائب دیگر. منابع مفید، ذخایر، فرصتها و نیروی انسانی متخصص در سرزمین ما کم نیست ولی ما نتوانستیم بهینه و درست از این نعمتها و مواهب خدادادی بهره ببریم.
برخی آدرس غلط میدهند و ادعا میکنند، معضل جامعه ما تحریم اقتصادی است. نه اینکه تحریم اثر ندارد اما اکنون تحریمها به پوششی برای سوءمدیریتها تبدیل شده است. معضلات اقتصادی جامعه ما درمان داخلی دارد و باید برای این مسئله چارهای اندیشید. این موضوع اولویت فعلی جامعه ماست. اقتصاد مقاومتی بیانگر همین رویکرد است.
اولویت این دهه و این سالها، پیشرفت و خدمت است
چرا رهبری معظم در سالهای اخیر که موضوعات مهمی مانند فتنه داخلی و بیداری اسلامی در منطقه بروز یافته است، مسئولان را به موضوع پیشرفت همراه با عدالت در عرصه اقتصاد توجه داده اند؟ فلسفه نامگذاریهای یک دهه اخیر چیست؟ (نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف و همت مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حماسه اقتصادی) چرا نام این دهه را پیشرفت و عدالت نام نهاده اند؟ مسلما نخ تسبیح این عناوین توجه به مقوله اقتصاد است، توجه به مقوله معیشت مردم است، توجه به مقوله تولید است.
اتفاقا رهبری از ادبیات جهاد برای این موضوع استفاده میکنند یعنی موضوع را آنقدر مهم میدانند که موفقیت در این عرصه را جز با تلاش جهادی ممکن نمیدانند. جهاد یعنی مبارزه و مبارزه بدون تقابل با دشمن معنی ندارد و روشن است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی در این دوره راه زمین زدن این نظام و فلج کردن آن را تنها از راه تضعیف اقتصادی کشور دنبال میکنند و لذا بر همه مسئولان فرض است که در این مسیر همچون دوران دفاعمقدس با روحیه جهادی به میدان بیایند. همه ظرافتهای دوران دفاعمقدس را در عرصه جهاد کارآمد ساختن ساختار اداره امور جامعه باید به کار بست.
تردیدی نیست که اگر حضرت امام خمینی(ره) نیز در قید حیات بودند در وضعیت فعلی مسیری جز پیشرفت و عدالت و تلاش برای اثربخشی آموزههای دینی در عرصه خدمترسانی به مردم، نسخه دیگری را ارائه نمیکردند. حقیقت آن است که ما هیچگاه نتوانستیم مقوله پیشرفت، توسعه و آبادانی را با مقوله عدالت و توجه به قشر محروم و مستضعف و به قول امام ولی نعمتان این نظام را متوازن پیش ببریم.
چرا برخی اقشار متدین و حزباللهی در این باره حساس نیستند؟
وقتی ولی امر نسبت به اولویت جامعه چنین چشماندازی را طرح میکنند، پس چرا محافل دینی و حزباللهی نسبت به این اولویت اقدامی نمیکنند؟ چرا همانگونه که با آموزههای دینی و اسلامی بخشی نگری میکنیم و تنها به برخی احکام توجه میشود در موضوع فرمایشات امام و رهبری نیز رویه « نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَنَکفُرُ بِبَعضٍ» را در پیش میگیریم
آیا شعار«وای اگر سید علی حکم جهادم دهد» فقط برای نوع خاصی از جهاد است؟
جهاد اقتصادی، جهاد نیست؟ چرا فقط موضوعاتی که خود میپسندیم را از ایشان میشنویم؟ راستی برای میدان مبارزه اقتصادی و تحقق پیشرفت و عدالت، تاکنون چکار کردیم؟ آیا ساده زیستی مسئولان، مجوزی برای بیعرضه گی و سوء مدیریت آنهاست؟
آیا اگر مسئولی در دوره مدیریت خود زندگی بسیار سادهای داشت و هرگز مرتکب فساد اقتصادی نشد اما بهدلیل سوءمدیریت، پسرفت و عقبگرد را برای جامعه به ارمغان آورد و افعال و ترک افعال او جامعه را از پیشرفت محروم کرد، نباید مورد موأخذه و بازخواست قرار گیرد؟ ساده زیستی شرط لازم است اما کافی نیست. مگر نه اینکه حضرت علی(ع) فرمودند مسئولیت امانت است و نه طعمه؟ و مگر نفرمودند که خداوند لعنت میکند کسی را که مسئولیتی بر عهده بگیرد که از انجام آن ناتوان است؟
انتخاب مدیر باعرضه و کاردان راهکار برونرفت از بحران ناکارآمدی است
اگر مردم به اندازه یک خواستگاری برای انتخاب مدیریت کلان کشور وقت صرف کنند، تحقیق کنند و بعد انتخاب کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. سر منشأ بحران ناکارآمدی در کشور عدم اعتماد و انتخاب
مدیر کاردان، لایق و با عرضه است تا کشور را با دولت قابل پیشبینی پیش ببرد. یعنی برای اداره امور جامعه برنامه داشته باشد، امور را با کارشناسی و توجه به نظرات متخصصان و اهل فن حوزههای مختلف اداره کند و از این طریق اقداماتش را از وصف خلق الساعه بودن به قابل پیشبینی بودن سوق دهد. سیاست زدگی و جنگ زرگری برای کسب قدرت پیشه نکند.
پاکدست باید باشد ولی مهمتر از آن عرضه اداره امور جامعه و بازگرداندن اعتماد عمومی را به ساختار نظام ولایی و اسلامی داشته باشد. وظیفه و رسالت ما مطالبه مدیریت سیستمی و کارآمد است و انتخاب شایسته مدیر با عرضه!
بعد از ۴۵ سال قحط الرجال نداریم
در سال ۱۴۰۳ دیگر دچار بحرانهای اول انقلاب نیستیم که هر کس از راه رسید و صرف انقلابی بودنش ثابت شد به کار بگماریم. حالا دیگر بعد از گذشت چهل و پنج سال از انقلاب اسلامی نباید قحط الرجال داشته باشیم آن هم برای بالاترین مقام اجرایی کشور و دومین شخص این مملکت که همه مقدرات اجرایی کشور در ید اوست. اولین سوال از او پرسیده شود که در این ۴۵سال چه کردی؟ باید کارنامه و برنامه افراد ملاک باشد نه موضعگیریها و حنجره دراندنهای او! دوران آزمون و خطا گذشته است باید به فردی اعتماد کرد که عرضه، لیاقت و کارآمدی خودش را در مراحل، مقاطع و جایگاههای مختلف ثابت کرده باشد و از همه آزمونهای مدیریت سربلند بیرون آمده باشد.
کارنامه و برنامه روشن محمدباقر قالیباف
قالیباف در میان نامزدهای موجود تنها فردی است که دارای کارنامه و برنامه روشن و مشخص در سطح ریاستجمهوری است. علاوه بر اثبات روحیه مقاوم وی بهدلیل حضور هشت ساله ایشان در جبهههای نبرد حق علیه باطل، مدیریت تحولگرا و همه جانبه ایشان در مسئولیتهای مختلف از جمله نیروی مقاومت بسیج، قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی هوایی سپاه، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شهرداری تهران بر همگان روشن است.
قالیباف هر مجموعهای را که تحویل گرفته است آن را چند گام به پیش برده و به مسئول بعدی تحویل داده است. رویکرد جامعه محور و اجتماعی وی هم در ناجا و هم در شهرداری تهران تحول بنیادی در این دو مجموعه بهوجود آورده است. پایبندی وی به وعدهها و قولهایی که به مردم میدهد نشانه و تضمینی برای برنامههایی است که برای اداره دولت ارائه میکند. قالیباف با نصب روزشمار برای پروژههای شهر تهران پاسخگو بودن خود را ثابت کرد وهیچ پروژهای در شهر تهران بلاتکلیف نگذاشت.
خاتمه
ما در سال ۵۷ به برکت انقلاب به رهایی و استقلال رسیدیم و مردم ما طعم آزادی از بند استبداد و استعمار را چشیدند اما هنوز مردم ما طعم خدمت واقعی همراه با پیشرفت را نچشیدند و برای تحقق این خواسته ما به یک انقلاب دیگر نیاز داریم. انقلاب کارآمدی.
انقلاب کارآمدی محقق نخواهد شد مگر با حضور یک مدیر انقلابی کارآمد در رأس قوه مجریه. انشاءالله ۸تیرماه برای تحقق حماسه سیاسی همه مردم ما پای صندوقها خواهند آمد و ما امیدواریم که این مدیر انقلابی و کارآمد را انتخاب کنند. اندکی زمان باقی مانده است. تا دولت پیشرفت و خدمت یک یاحسین دیگر.
وی افزود: آقای قالیباف فردی مسئله محور است و موضوعات را بر اساس قابلیت ها و ظرفیت های موجود دنبال و به نتیجه می رسانند و بر برنامه هفتم پنج ساله تسلط دارند.
ایشان قشر ضعیف جامعه را درک می کنند و به دنبال تحول هستند و با استفاده از جوانان که امروز در این ستاد حضور دارند انشالله مشکلات و نارسایی ها را مرتفع خواهد ساخت.
برای شناخت دکتر قالیباف نیاز نیست به گذشته بر گردید بلکه عملکرد ۴ ساله او در مجلس یازدهم بشدت کافیست و مردم دیدند که او در مجلس چه قوانین مهم و کاربردی ای به تصویب رسید.
وی افزود: قوانین مهم برنامه هفتم توسعه که با مدیریت و نظارت دکتر قالیباف در مجلس تنظیم و به تصویب رسید، تولید محور، خانواده محور و اقتصاد محور است.
سخنگوی ائتلاف دامه داد: تا تولید داخل اتفاق نیفتد بیکاری حل نخواهد شد و در برنامه هفتم توسعه بشدت بر روی تولید تاکید شده است.
ملت شریف ایران راه دراز و پرفراز و نشیبی آمده اند امروز دیگر زمان وعده و شعار نیست زمان کارنامه و کارآمدی است رسول اکرم(ص)می فرمایند مردم مانند معادن طلا و نقره هستند ما باید از همه ی ظرفیت ها استفاده کنیم و تمرکزمان روی سعادت ملت شریف ایران باشد و از دامن زدن به اختلاف سلیقه ها امتناع کنیم ما باید در داخل به دنبال برادری و در خارج به دنبال شرکای راهبردی باشیم.
در این انتخابات در گام اول به دنبال افزایش مشارکت و آوردن همه ی اعضای این خانواده ی بزرگ در کنار همدیگر باشیم گام دوم اتحاد برای یک تشکیل یک دولت قوی و کارآمد با حداکثر آرا.
توفیقیان در پایان گفت: دکتر قالیباف قدرت اجماع سازی در دولت و مجلس و سایر نهادها را دارد.
سیدعلی توفیقیان رئیس کمیته رسانه، ستاد ائتلاف یاران و ستاد مردمی ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد
و رئیس ستاد ملی جوانان بهمئی
مسلم مختاری خبرنگار
- نویسنده : مسلم مختاری
- منبع خبر : مسلم مختاری